fredag 8 april 2011

Shopping, bad och hockey

Morgonrutin, nästan i alla fall. Innan frukost lämnades Mustangen tillbaka så halva gänget gick till frukost och halva gänget åkte bil.
Efter frukosten avsatte vi två eller tre timmar till shopping, jag och en Kenneth körde för att hämta ut biljetter till kvällens begivenhet, NHL hockey och för att nämnde Kenneth ville handla cykelkläder på annan outlet. Amawayarena var stängd, 30 min i sjön. Det fick bli cykelkäder istället. Där blev det 30 min väntan på Kenneth, det var mycket han skulle ha.
Klara åkte vi till de andra och shoppade ytterligare 40 min innan vi drog till poolen.
Vid 17- tiden skjutsade  kvällens chaufför Anders Kenneth till flygbussen. En halv timme senare bar det iväg till Tampa och hockey.
Vi satt högst upp men såg trots det väldigt bra. Matchen var lite avslagen, det var som att se FBK - AIK, ena laget var överlägset och det andra insåg sina begränsningar, Tampa vann med 4 - 2 mot Florida Panthers. Med tre - fyra powerbreaks per period drog matchen ut på tiden och vi var hemma först när bara 30 minuter återstod av fredagen.
Vårt sista äventyr blev att packa, en hade god koll på sin packning, en hade för liten väska, en hade alldeles för liten väska, två hade för tunga väskor och en, jag, hade för tung väska och för tungt handbagage. Tillsammans lyckades vi lösa det hela med stor hjälp av en inköpt digital fiskevåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar