tisdag 26 april 2011

Idag är en annan dag

Upp lite extra tidigt, måste förbi jobbet och hämta datorn. I god tid till tåget, tyvärr hade jag inte den tiden tillgodo senare under dagen vilket hade varit bra.
Åt mina smörgåsar och drack mitt kaffe innan det var dags för lite arbete. Uppskattar inte den begränsade framkomligheten i vare sig Telias eller SJ:s nät. Det blir oerhört segt att vänta evigheter på programstart och öppnande av filer. Halvvägs i Stockholm innan underlaget för dagens arbete ens var öppnat.
Framme i Sthlm ett snabbt och smidigt byte av transportsätt, en kort t- baneresa och en kort promenad och vips framme på Huvudkontoret.
Dagens första uppgift, 15 minuters dragning för ledningsgruppen avseende läget på verksamhetsresultaten, gick jättebra, stort tack till Anders som förberett dragningen.
Dagens andra uppgift, start av arbetsgrupp avseende direktiv för verksamhetsplanering, gick också bra.
Dags för dagens tredje uppgift, nej då, en massa småuppgifter att lösa där emellan.
Nu då, dags för uppgift tre, ta tåget hem, gick inte bra, missade med en minut. Skulle kunna skylla på t- baneföraren som kröp fram mellan stationerna eller att det var mycket folk på centralen som fördröjde mig mellan t-bana och tåget men icke, det var jag som var klantig och inte gick i tid från kontoret.
Två av tre uppgifter lösta, det duger inte. Önskar jag kunde fått morgonens tidiga minuter tillgodo men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar