tisdag 12 april 2011

Rättvisa

Efter en arbetsdag i Sthlm satt jag mig på tåget hem. Halvägs hem så kom tröttheten farande som ett bombplan och jag försönk i några minuters dvala.
En kopp kaffe och direkt rapporter från SM- final nr 4 (7) fick mig att piggna till.
Förstod av den något torftiga rapporteringen via Hockeyligans app att AIK var det något bättre laget. Väl hemma åkte tv:n på och jag kunde konstatera att min slutsats från tåget stämde.Jag måste nog säga att även om AIK bara var något bättre i spelet var de mycket bättre skådespelare. AIK:s spelare och tränare gnällde över att FBK borde fått några utvisningar till, jag är nog av den uppfattning att AIK ska vara glada att de inte fick fler för sitt fula spel, t ex den crosschecking som en mindre modig AIK:are utdelade vid FBK:s målgård eller Hadelövs välspelade fall efter en fjäderlätt knuff.
Boork sa att han inte tyckte om filmningar och att hockey guden brukade se till att de kostade till slut. Vad rätt han hade, FBK avgjorde ju matchen efter ca 40 sekunder i 4:e perioden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar