måndag 18 april 2011

På spåret 3

På väg till huvudstaden och HK igen, den här gången en två dagars resa.
SJ verkar ha skärpt till sig, tåget rullar nästan enligt tidtabell. Ska jag gnälla på något får det vara att korglutningen inte fungerar i "min" vagn, det känns helt plötsligt att tåget går fort. Ser ganska kul ut när vagnen bakom lutar mycket i förhållande till "min" vagn samtidigt som det känns som om jag ska trilla ur min stol.

Skulle ha sprungit igår men av olika anledningar, sannolikt främst latmasken, blev det inget. Hoppas kunna hinna med ett kvällspass idag och ett morgonpass i morgon. Måste komma igång ordentligt med både löpning och cykel.
150 km eller 15 000 meter på cykel den 12/6 ska nog gå hyfsat bra, 45 km i lördags var ingen lek men med lite mer träning och en annan cykel så... Dubbla sträckan tog 15 h, 10,5 h exklusive raster, för fem år sedan så 8 - 9 h ska inte vara någon omöjlighet.
Det blir nog värre med 42 195 meters löpning den 20/8. Ska jag lyckas med de 25 320 stegen som som ett maraton sannolikt innebär så måste vikten minska och träningsdosen öka.
Bara att bita ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar