onsdag 27 april 2011

I god tid

Min erfarenhet från gårdagen gjorde att jag var lite extra noga att vara i god tid på stationen idag. Sju minuter före avgång var jag på plats. Tåget gick på sekunden, snyggt jobbat SJ. På två stopp har vi dock lyckats tappa 4 minuter, mindre snyggt jobbat SJ. Hoppas vi kan köra in den tiden.
Om jag förberett mig genom att ladda ner all den informationen jag behöver under en tågresa till Stockholm är de här tågresorna behagliga och effektiva. Måste jag ladda ner information minskar effektiviteten drastiskt, naturligtvis beroende på storleken på efterfråad informationsmängd, och därigenpom skaps lite stress vilket minskar det behagfulla med resan.
Undrar hur en semester resa med tåg skulle te sig, kanske något att prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar