onsdag 6 april 2011

Överraskning och osämja

 Morgon enligt rutin, eller kanske inte. Ingen bil till GC, alla går de 1 500 meterna. Idag skall Kenneth hyra en Mustang cab. Efter frukosten följer jag med honom till receptionen för vidare befordran till det lokala Hertz- kontoret.
I samband med besöket i receptionen passar jag på att beställa en Airboat- tur för eftermiddagen. När Mustangen var hämtad, hämtades resten av gänget och vi åkte iväg på en shoppingtur, Kenneth hade nu med sig plånboken.
Från outletten var det en 45 minuters bilresa till båtturen, Orlando, och Kissimmee, är stort.
Vår båttur gick både på en sjö, i träsklandet och på en flod. Naturen var under bar och vi såg två alligatorer.
Efter båtturen bar det av till poolen via Taco Bell innan det var dags för middag.
Nu infann sig ett problem, överraskningen,ytterligare en Kenneth skulle hämtas på flygplatsen vid 2045. Mat före eller efter? Det fick bli före. Mitt förslag var HRC, Orlando. HRC är beläget på Universalområdet varför en längre transport var nödvändig. Väl framme skulle vi parkera i p- huset, föraren såg priserna varvid säkringen gick och jag fick mig en skopa. Efter att ha hört lite "gnäll" i två dagar gick min säkring också varvid osämjan var ett faktum. Det hela blev inte bättre av att HRC var fullt.
Nytt beslut, Outback, min absoluta favorit. Jag körde dit, snabbt för att inte låta Kenneth vänta för länge på flygplatsen.
Hämtade på flygplatsen, mycket trevligt att träffa Kenneth 3, sedan snabbt tillbaka till Outback.
Gänget blev överraskade av påfyllningen och uppskattade till min glädje verkligen Outback. Kenneth och jag fick mat med 6 minuters marginal till kökets stängning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar