torsdag 7 april 2011

Mexikanska golfen

Morgonrutin, normal igen med bil till GC. Fiskebåt beställd till 1200 så vi hade en tid att passa. Avresa från frukost 1000 som vanligt övermätta. Resan gick längs I4 till Tampa och vidare mot Clearwater och målet Clearwaterbeach.
Vyerna genom Tampa och över vattnen ut till Clearwaterbeach är underbara. Det visade sig att båten tog max 6 pax, som vi läst på nätet, vi var 7. Vi löste det genom att Kenneth 3 och jag stannade i land. Vi såg oss omkring och badade. Smart som jag är smorde jag mig inte när jag solade på den kritvita stranden i ca 90 min. Tror du jag brände mig eller brände mig? Jag brände mig!
Grabbarna kom tillbaka med gott om nyfångad makrill som en lokal krögare tillagade så att de fick njuta av sin fångst.
Sent anträdde vi återfärden till Kissimme, vi var dock hemma så att vi hann bada lite i poolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar