tisdag 10 maj 2011

X 2000 igen ( så skulle jag nog kunna rubricera bloggen minst varannan dag)

Igår, idag  och imorgon nyttjar jag X 200 för transport till huvudstaden där några möten per dag äger rum. Tar ett tidigt tåg hem varje dag eftersom jag har sociala åtaganden på kvällarna som jag inte kaneller vill komma undan. Idag skulle jag stannat i huvudstaden men vill hem till min lille son ( tio år kanske inte är så litet men...). Jag har misskött min relation till honom under några veckor och känner att jag vill ta tillfället i akt och vara med honom i kväll. (måndag var i och för sig en hemma kväll men förra veckan och de andra kvällarna den här veckan är jag hemifrån på kortare eller längre aktiviteter.
Pendlandet till Sthlm är en livsstil för många ombord på det tidiga morgontåget. Jag känner igen nästan en tredjedel av de passagerare som jag ser ombord på tåget eller på perrongerna. De flesta av dem är med åtminstone vid två morgonresor per vecka.
Hoppas att de kan göra som jag, d v s relaxa en del och jobba en del så att inte resandet blir en stressfaktor för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar