måndag 2 maj 2011

Frihet - död - nederlag - trötta muskler

Så har då Annika blivit fri. Dömd till 25 år till livstid. Satt 28 år i USA sedan utlämnad till Sverige och fri efter två år. Om jag förstod USA: s tvekan till förlyttning till Sverige så var bl a tidig frigivning en av farhågorna. Två år kanske inte är tidig frigivning, vad vet jag.
Så är då Usama bin Laden död, äntligen är det nog många som säger. Ibland äger nog det bibliska uttrycket öga för öga ... sin riktighet.
Hur kan se högt avlönande professionella svenska hockey spelarna förlora mot Norge. En återbetalning av del av ersättningen för VM är på sin plats. Bengt- Åke var nog inte så dålig i alla fall.
Mina benmuskler är trötta så in i beng. Har mig själv att skylla. Efter att ha slappat med träningen har det äntligen blivit lite fart. Och har man hoppat över flera veckors träning så märks det. Förra helgen sprang jag 17 km och cyklade 58 km. Sedan sprang jag 12 km under veckan. Den här helgen har jag sprungit 20 km och cyklat 50 km. Varje pass bränner ca 2000 kalorier, gött. Tyvärr får jag inte den utväxling på vikt som jag hoppats på, men det kommer kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar