måndag 9 maj 2011

En vecka sedan - varför?

Ja, det kan man undra?
Det mest troliga svaret är nog en blandning mellan att det varit intensivt på jobb och fritid, lite lathet och att Facebook gjort entré i mitt liv.
Kommer det att fortsätta så här?
Nej, jag ska ta mig i kragen och försöka åstadkomma en ökning av frekvensen blogginlägg, inte för att jag tror att min blogg när speciellt många läsare men, som tanken med bloggen var från början, den fungerar som en pysventil och ett träningsläger för mig.
Pysventil - ja, ibland bara bubblar det av saker, åsikter, synpunkter och sådant som bara måste ut någonstans och då är väl en neutral blogg en bra mottagre för det, just nu när jag lite synpunkter på folk i min omgivning som jag nog borde passa på att trycka ut. Kanske kommer senare idag.
Träningsläger då? Jo, jag vill så hemskt gärna skriva något mer omfattande och då tror jag att bloggskrivandet kan vara ett sätt att förbättra skrivandet.
Facebook - en lite annorlunda upplevelse. Är inte odelat positiv till Facebook, är inte säker på att jag förstår förträffligheten med Facebook. Vet inte riktigt om jag behöver veta/ har någon större nytta av att veta/ har någon glädje av att veta att Anders blivio vän med Elin och två till eller att Jim har mys med del av barnaskaran eller att Jeanette tycker livet är magiskt eller att Håkan tycker att bilverkstaden aldrig lyckas itta felet eller ....
Sedan finns det ju massor med information som uppskattas, som t ex att Madde är i USA, att Micke är i USA, att Jimär på flygplatsen eller att Bertil gillar det här (undrar vad det här är) eller att Sonja ( undrar vem det är) tycker det är förjävligt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar