tisdag 3 maj 2011

Möten - dagen efter

Möte hela dagen, känns effektivt.
För att det ska bli effektivt så krävs det dock ganska omfattande förberedelser ibland. T ex när man leder en arbetsgrupp. Inte nog med att man måste ta ansvar för egna arbetsuppgifter inom ramen för arbetsgruppens uppgift, man ska sammanställa, förbereda agenda, förbereda uppgifter till remissgrupp, förbereda presentationer, fixa lokaler, få ut kallelser, ja kort och gott det är mycket. Lyckas man som jag med konststycket att driva tre grupper samtidigt, ibland är jag bara för dum för att det ska vara sant, är det lätt att det blir lite för mycket ibland, men vilken underbar utmaning det är, jag njuter 95% av tiden, 5% av tiden lider jag av bara h-vete.
Möten när man "bara" skall delta blir därför en lisa för själen, gött att bara ta med huvudet och eventuellt några förberedda tankar och bilder och sedan bara delta.
Dagen efter då, jo igår föll jag till föga och skaffade Facebook, är inte odelat positiv till detta men vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar