onsdag 16 mars 2011

Rörlig som ett kassaskåp

Vad kallas det när två vuxna människor stänger in sig i ett rum som är 3 * 5 meter och slår och jagar en liten svart boll så att svetten sprutar om dem?
Idioti skulle nog många kalla det, squash säger de som är mer initierade och det kanske t o m finns de som kallar det friskvård.
Idag kändes det som ren och skär idioti, i alla fall för mig. En nio timmars tidsomställning i kroppen, max fyra timmars sömn i natt, ingen lunch att tala om och en rygg som är lika stel som om jag hade ett järnspett uppstoppat där det absolut inte skall vara, ja det fanns inte stora förutsättningar för vare sig squash eller friskvård.
Hur jag än gjorde var jag på fel plats och endera missade bollen eller la upp den för ett dödande slag från min motståndare, jag kände mig kort sagt lika rörlig som ett kassaskåp - och lika effektiv som ett sådant på en squashbana också. Stackars motspelare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar