tisdag 29 mars 2011

På spåret 2

På tåget, eller X 2000 som SJ föredrar att kalla det. Återigen en resa till huvudstaden. Utan att överdriva, i alla fall inte alltför mycket har jag gjort den här resan ca 375 gånger. Det blir ca 750 enkelresor, fantastiskt jag når snart 1 000 enkelresor. Borde ha massor att gnälla över, och det har jag, men ser man till antalet resor så är det kanske 15% som inte varit ok eller ganska nära ok. Av de 15% så har några varit rena katastrofen men det ska jag återkomma till någon gång när jag är irriterad på SJ eller Trafikverket så att jag får rätt touch på det hela.
Energin sitter fortfarande i, igår räckte den till ett träningspass på cykel, inte långt men 17 km får räcka när det är första gången. Att susa fram i 20 - 25 km/h på cykel när det är nästan vindstilla borde vara en njutning men igår gjorde de cirka 1 000 000 tonen grus att det kändes som att cykla i en kall öken.
Hoppas inte all snöröjning förbrukat pengarna så att kommunen inte har råd att sopa cykelbanorna.
Upptäckte att sadeln lutade för mycket framåt, jag har ställt in den så för att inte hela paketet skall somna efter 500 meters cykling vilket är oerhört obehagligt,  så jag hade full sjå att sitta kvar. Vet inte vilket som är mest obehagligt att helapaketet sover eller att den smala delen på sadeln känns som stringkalsonger. Lutar nog åt stringen, därför blir det justering av sadel innan nästa cykeltur.
Cykel i all ära, i går mötte jag säkert 10 personer som var ute och joggade och det ser så skönt ut, jämfört med det är cyklingen så tråkig, beror nog på ovana och att jag glömmer bort hur j*vlig joggingturen är efter några kilometer allrahelst när det inte är en mycket flack bana.
Hoppas hinna med ett kort joggingpass ikväll, kort förresten, så här i början på säsongen, ja jag vet, jag borde hålla i och träna hela vintern också, så finns det inga långa pass. Jag är glad om jag orkar med sex, kilometer alltså, vad trodde du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar