måndag 21 mars 2011

Måste helger vara måsten

Helg - lugn och ro, det var den betydelsen jag trodde helger hade och alltid skulle ha (i a f så länge man jobbar) när jag var en ung man.
Ack vad jag bedrog mig. Jag borde fattat att det inte skulle stämma första gången min dåvarande tjej ville ha med mig på en husdjursmässa, inte en häftig bil, båt eller mc så långt ögat nådde, bara en massa stinkande djur. Ja, det är klart några snygga djurälskande tjejer också, tyvärr luktade de som djuren.
Utvecklingen fortsatte med besök hos svärföräldrar, kompisar med små gulliga bebisar, tipspromenader tidigt på söndag morgon för att slutligen hamna på omhändertagande av föräldrar, skjutsande av barn till diverse olika aktiviteter, tvätt, städning, räkningar m m.
Vart tog helger med lugn och ro och vila vägen?
Jag börjar förstå alla pensionärer i en gungstol, sovandes med en bok i handen, de måste ju ta igen för alla förlorade helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar