torsdag 2 juli 2020

Första delen av resan inledd

Så här i Corona-  tider ska jag vara glad som överhuvudtaget kan resa. 

Att resan bokats om fyra ggr sedan min initiala bokning är i första hand bara ett bekvämlighetsproblem. 

Att resan är bokad från Göteborg via Stockholm från start kan ses som märkligt, det har att göra med prissättningen - konstigt nog var det 2000 kr billigare att boka med start i Göteborg än direkt från Stockholm. 

Sedan har flygbolaget velat fram och tillbaka med fem minuter hit eller dit innan den stora ombokningen kom, nu går resa dessutom via Oslo. Ankomsttiden skiljer bara på 50 min men avresan blir desto tidigare.

Första sträckan d v s Göteborg - Stockholm  hoppar jag över, hade gärna hoppat den andra också men Norge släpper in mig landvägen - via flyg går det dock tydligen bra.

Nu får jag en kväll i Stockholm i trevligt sällskap - min son och mitt ex så det blev lite extra semester på semestern så att säga.

Länge sedan jag åkte tåg. Efter att ha bytt jobb i november 2017 så har jag inte åkt tåg alls i princip, någon resa har det nog blivit men inte alls som förr när jag åkte tåg minst en gång i veckan, två eller tre resor i veckan var mer regel än undantag. 

Nu har bilen tagit över som färdmedel - åker i snitt 100 mil i veckan, uppskattar friheten med bil, jag åker när jag vill och stannar var och när jag vill, i regel kommer jag fram till destinationen inte en station och jag är så gott som alltid i tid.

Bil ja, Jag är något av en samlare och har svårt att göra mig av med saker och ting. I dag lämnade jag ifrån mig min leasing bil som jag haft i tre år. Ska vara bilfri i 12 - 13 dagar innan nästa leasingperiod börjar. Den bilen är på väg till Sverige och kan förhoppningsvis levereras till mig om 12 - 13 dagar.

Ska bli skönt att återse Spanien, har inte varit där sedan oktober förra året, saknar landet, klimatet, miljön och naturligtvis att vara ledig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar