tisdag 30 juni 2020

Dags för ledighet

Jag har tjuvstartat lite genom att vara ledig några dagar förra veckan och någon dag veckan innan dess - men nu är det dags för ledigt i minst tre och en halv vecka. Jag kommer att inleda med en resa till Medelhavet i några dagar, det ska bli skönt att påbörja nedvarvningen i det klimat som råder där.

Med klimat menar jag både väder och det mellanmänskliga klimatet.

Värmen blir lite annorlunda därnere liksom ljuset. Uppskattar de ljusa, ljumma kvällarna liksom det varma vattnet. Uppskattar också den något mer avslappnade attityden, allt behöver inte vara så upphausat utan det går att ha det avspänt och lugnt även om man käkar ute eller går ner på en bar för något svalkande efter en dag i solen. 

Jag ska bara ta det lugnt och njuta. planerar att börja med att gå 5 - 6 km innan frukost de första dagarna för att senare växla till några km löpning innan frukost. Två dagar har jag lovat mig själv långpromenad mellan 15 och 18 km promenad längs stranden med ett lunchstopp efter halva sträckan.

Hoppas att dessa insatser tillsammans med något så när sparsamma matintag ska ge en kickstart på träning och viktminskning. Nödvändigt då jag satt upp målet att kunna springa ett maraton i november.

Sedan måste man ju unna sig lite också. Jag kommer nog att äta middag ute minst två av tre dagar och en och annan öl kommer det också att bli.

Ska besöka två kompisar, en bofast och en som är på ett av många tillfälliga besök liksom jag. Det ska bli trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar