måndag 19 maj 2014

Nystart?

Efter en längre tids uppehåll tänkte jag försöka och ta mig i kragen och fylla på min blogg lite då och då.
Nystart kan ju förresten ibland likställas med omstart.
Jag besökte igår en återvinningsstation för att slänga ett tjugotal fönster. Min förhoppning var att det jag slängde på något sätt skulle gå att återvinna, d v s genom en nystart skulle i alla fall delar av materialet komma till användning igen.
Efter lång vänta på att en "klant" som ställt sig framför fel container skulle flytta på sig var det äntligen min tur, jag stod snyggt och prydligt framför containern märkt fönster.
Med ett bekvämt avstånd mellan min släpkärra och containern började jag baxa de tunga fönstren ner i containern. När hälften av arbetet var gjort kom en av anläggningens personal och sa till mig att slänga i containern märkt trä i stället, märkligt och framför allt obekvämt, den stod ju flera meter längre bort med samme "klant" som tidigare parkerad framför.
Bara att börja svettas alltså.
När jag lämnade denna kommunal inrättning funderade jag på om jag verkligen bidragit till återvinning eller nystart, det kändes som att hälften av mina fönster hamnade på fel plats.
Hoppas den här bloggen nystart kommer att kännas bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar