tisdag 28 juni 2011

Förlåt - torrbloggen har varit alltför nedprioriterad

Sitter igen på mitt älskade X2000. Sedan sist har det blivit några resor med tåg genom södra mellan Sverige eker kanske norra Sydsverige. Resorna har naturligtvis inte gått smärtfritt, nedrivna kontaktledningar har varit ett återkommande problem. Undrar om det beror på Trafikverkets eller SJ:s dåliga underhåll.
När jag skulle åka hem från Växjö blev jag nästan två timmar försenad och jag vet precis vad det beror på.
Det vilar någon förbannelse övö mina resor från Växjö med tåg, bilresorna har gått bra hittills.
Första resan med tåg lyckades jag med konststycket att sätta mig på fel tåg, ni skulle sett min förvåning när tåget bredvid åkte och mitt stod kvar ytterligare 20 min. Nu sist tog jag fel på tiden och trodde avgångstiden från Alvesta var avgÅngstiden från Växjö ,behöver jag säga att jag missade förbIndelsen från Alvesta?
Snacka om att vara klumpig.
Är ca 15 min sen idag det är dock inte mitt fel uta helt och hållet SJ och/ eller Trafikverkets fel.
Hoppas hemresan går bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar